> G i z z y -

G i z z y

Stanna vid förslag!

Kommentarer (0)

2010-02-18 @ 17:06:36

Läste i gårdagens Metro att dom eventuellt ska införa en ny lag från och med 1 juli.
En lag som säger att man inte ska få låna till hela sitt bostadsköp utan man måste
lägga en fjärdedel av kostnaden i handpenning. Det är ju heeelt galet tokigt?!
En lägenhet här i Stockholm går sällan på under 1 miljon.
Ska man lägga 250 000 i handpenning då eller..? VART ska man få dom pengarna ifrån?

Nu har läget plötsligt blivit ett annat och jag känner mig stressad över att hitta en lägenhet.
Nu har jag ett datum då jag måste ha köpt en! (1 juli då om lagen träder i kraft)
Om man inte köper någon då är ju chansen borta från att "komma in i systemet" sen
och man kommer enbart kunna bo i hyresrätter.

För vart ska man få 250 000 kr ifrån hade dom tänkt?
Hoppas att en nära släkting dör så man får ärva?? Vinna pengar på lotto??
Eller kanske vara bostadslös i 10 år med ett välbetalt jobb så man kan samla?

"Självklart så är det ungdomarna som kommer drabbas hårdast av det här"
Drabbas hårdast? Vad ska dom göra härnäst, införa åldersgräns på 30 år för att handla livsmedel?

Dummare lag har jag sällan hört talas om.

Blir lätt deprimerad av tanken på att hyra i andrahand i resten av mitt liv...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback