> G i z z y -

G i z z y

Budgetboende?!

Kommentarer (0)

2009-01-31 @ 18:05:54

Åh, idag är det lördag ja.
Men vissa lördagar är inte lika bra som andra.
Dom är inte speciellt mysiga, inte roliga ingenting speciellt utan bara jävligt jobbiga!
En sån har jag haft idag.

Har typ härjat ihjäl mig känns det som. Allt känns 10 ggr jobbigare när man inte är helt frisk också.
Har städat, tagit ner grejer till förrådet, tvättat, diskat, bytt sängkläder, lagat mat mm...
och det tog heeeela dan!

Har kommit på två saker som jag inte gillar med att bo här, tyvärr.
Det ena är tempen i lägenheten som ibland kryper ner mot 17 grader. 17 GRADER!!
Det är ju inte mänskligt att man ska bo i sånt. Uteliggarna har det ju fan varmare.
Säkert därför jag är sjuk hela tiden också för det brukar jag inte vara.
Sen sak nr två: den så kallade tvättstugan.
Det finns två maskiner som funkar, dom tar 1 tim och 40 min om man kör det korta programmet.
Det är ju fan evigeheters evigeheter!! Man hinner tvätta två maskiner sen är tiden slut.
Och tumlaren trodde jag fungerade när jag väl fick igång den men då visade det sig att om man slår på den så slår
jordfelsbrytaren av så då stannade  maskiner och alltihopa.
Torkskåp finns inte. Det finns fyra tvättlinor uppsatta åt fel håll och en fläkt som står på golvet.
En så kallade byggfläkt. Man måste dessutom springa ner titt som tätt för att kolla så den inte blir överhettad.
OCH DETTA BETALAR JAG ÖVER  5 000 I MÅNADEN  FÖR!
Den är fan helt sjukt. Och jag har kämpar arslet av mig idag så jag är lagomt trött på det här.

Nu har jag iaf hela lägenheten full med blöta kläder, underkläder och sängkläder.
Plus att jag har blivit försenad med allt annat man vill hinna göra en lördagkväll. Suck suck suck.

Men nu har jag tagit mig ett glas vin iallafall, kände att det var det enda som kunde hjälpa i en sån här situation!
Hinner förhoppningsvis med lite bowling ikväll också, det vore skitkul.

Hoppas ni får en trevlig helg, för mig känns det redan lite bättre :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback