> G i z z y -

G i z z y

Sov sött..

Kommentarer (1)

2009-02-01 @ 21:12:07

Finaste lillkillen har somnat in..
och jag känner mig så himla sorgsen för allt.

Igårkväll åkte vi hem till Stoffe. Hade delat på en flaska vin här hemma och bokat tid för lite bowling i Tyresö.
Men när vi kom hem dit så var det inte den synen vi ville som mötte oss innanför dörren.
Stoffes katt, Ludde, hade bajsat och spytt ner hela lägenheten. I köket, hallen, på toan, i soffan.
Man fick en smärre chock. Och när Ludde dessutom inte kom och mötte oss som han brukar så förstod man
direkt att allt inte stog rätt till.
Vi började leta efter Ludde och Stoffe ropade på honom.. då hör man hur någon sakta hasar sig fram under
badkaret.. han kunde knappt gå :(

Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra så vi började ta reda på allt medan vi hade honom under uppsikt.
Han verkade inte jättedålig utan bara skakis och så men vem skulle inte göra det efter att ha spytt så mycket.
Efter ett tag såg vi hur han försökte gå på toan och kissa men han bara stod och tryckte och jamade och det kom inget
så det verkade som att han inte kunde kissa.
Vi avvaktade ett tag och försökte få honom att gå på toan sen låg han och vilade i någon timme.
Vi bäddade så han fick ligga inne på toan utifall att han skulle spy mer, så plötsligt hör man hur han börjar hulka där inne
och när Stoffe kollar in så ser han att det är blod på golvet. Då hade den stackaren börjat spy blod..

Jag var desperat efter att göra något så jag försökte ringa akutnummret till veterinären.
Men eftersom det var mitt i natten så hade dom bara ett betal nr att ringa som kostade 20 kr i minuten!!
Helt jävla sjukt.

Det slutade iallafall med att Stoffes pappa fick komma också åkte vi med honom till veterinären där dom avlivade honom.
01.15 inatt somnade lillen in..

Stoffe har haft Ludde i mer än halva sitt liv, sen han var 10 år så man kan ju bara försöka förstå hur tomt det kommer bli utan honom nu...
och jag tänker på om det hade varit jag som var tvungen att ta bort Gizelle.. det gör ont.

Nej det har verklgen inte varit någon trevlig helg.. jag kommer verkligen sakna Ludde.
Han tog en plats i mitt hjärta första gången jag såg honom! Alltid så go och med en väldigt annorlunda personlighet.
Han var som en liten mysfarbror som alltid ville gosa och bli klappad på sin runda lilla mage.
Så fort jag tänker på honom så kan jag inte låta bli att le för han gjorde alltid så roliga saker.
Så himla mysig och underbar kisse får man verkligen leta efter.
Väldigt väldigt tråkigt att han är borta..

nu är man väldigt trött efter en omtumlande helg.. och inte alls laddad för att jobba imorgon.

Kommentarer

Postat av: Stoffs

Hej gumman!



Det var en hemsk natt och man känner sig helt tom nu när allt är över och saknaden smyger sig på än.



Han var väldigt speciell och han hade en enorm personlighet.



Tack för alla de fina orden och jag är övertygad om att Ludde tar till sig av dina tankar!



Tack för ditt stöd och för att du fanns där hela natten och dagen!

2009-02-01 @ 22:27:00
URL: http://stoffs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback