> G i z z y -

G i z z y

Sommaren

Kommentarer (2)

2009-02-27 @ 00:13:57

Ikväll har jag funderat... och funderat.... och funderat.
Och jag har kommit fram till en grej som känns verkligen okej.

Jag funderar på att flytta hem i sommar.
Bo hemma gratis (nästan iaf), köra runt med röda lillbilen om dagarna och hjälpa alla söta
gamlingar med massa bra musik strömmandes ur högtalarna,
kunna hänga med kompisarna på helgerna, åka till stranden och ligga där en dag och bara prata skit.
Sitta på altanen hemma och grilla en varm sommarkväll.. kunna ta kvällspromenader barfota på skogsvägarna om kvällarna.

Låter inte det ganska underbart?
Framförallt skulle man kunna bygga upp en buffert och spara lite pengar som man kan leva gott på
sedan efter sommaren.. och då flytta vidare och göra nåt kul. Vad vet jag inte riktigt än.
Men att ha pengar på sparkontot vore verkligen jätteskönt!

Alternativet jag har är att stanna kvar här i Stockholm.
I min jättedyra lilla etta, inte ha några trevliga människor att hänga med på dagarna eller åka till stranden med.
Jobbet stänger helt en månad i sommar så då har jag inget jobb, det är ju inte lätt att hitta ett annat jobb
bara för en månad så issåfall får jag stämpla och får då 320 kr/dag.
Det vill säga jag kommer inte kunna spara ett öre (får väl snarare låna för att ha råd att leva)
och pengarna kommer gå in på kontot.. och trilla ut lika fort igen.

Nej usch jag orkar inte det här. Jag vill ha ett roligare, och framförallt mer händelserikt liv!
Om inte nu så åtminstonde vill jag kunna njuta av sommaren.

Jag får ta mig en ordentlig funderare på det här.. men jag tror jag vet vilket håll det lutar åt.
Man ska dock aldrig vara säker, mycket kan förändras innan sommaren!

Under tiden jag har funderat så har jag iallafll sökt 3 extrajobb ikväll.. det är alltid något.

Natti!



Kommentarer

Postat av: Smygarn :P

Ja tycker du ska flytta hem, shamn är alltid det bästa :D

2009-02-28 @ 16:59:49

Postat av: Anonym

LINDA LINDA WIGREN. Tack för den. För du vet väl att JAG bor där i sommar vaaa? Är de fyjävla skam? NÄ JAG TRODDE VÄL DET! :D

2009-02-28 @ 18:04:58
URL: http://carkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback